Meny Stäng

Ansöka om Privat kanal i Eagles Teamspeak 3 server

Hem Forum Information Ansöka om Privat kanal i Eagles Teamspeak 3 server

Etiketter: 

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    SilverHart
    Keymaster

Information

Eagles Teamspeak 3 server ligger alltid uppe där kan vi hänga med våra vänner när vi spelar, surfar eller vill ha lite sälskap.

Alla som är medlemmar i Eaglesgaming kan få en egen privat kanal och endast 1 kanal per medlem.

Om ni är några stycken som spelar ihop så kanske ni vill ha lite olika kanaler då kan du gå ihop med en kompis och lägga era kanaler i grupp det är fortfarande 1 kanal per medlem som gäller dock och huvudadmin är fortfarande den som kanalen tillhör.

Förberedelser före ansökan

Om du vill ha en egen kanal i teamspeak så måste du registrera dig här på hemsidan då information och kommunikation tas här.
    Du måste även registrera dig i själva föreningen då det är därigenom våran verksamhet finansieras.
    Medlemskapet är helt gratis.
    Använd gärna samma E-post vid båda registreringarna så blir det lättare för oss att knyta samman mellan hemsidan och medlemslistan.

Registreringen på sidan hittar du här
    Registreringen i föreningen hittar du här

Ansök om privat kanal

Skicka ett PM till SilverHart med information
    Vilket är ditt riktiga namn som du registrerat dig i föreningen med så jag kan hitta dig i medlemslistan.
    Vilket namn du önskar på kanalen (Alla namn är inte tillåtna).
    Om du vill gruppera din kanal med någon behöver jag veta vilken kanal tex kanal #4. (Kommer dubbelkolla med ägaren av kanalen så det är ok alternativt kan även denne skicka ett pm till mig som bekräftelse på grupperingen).

Vad får jag?

Du får en egen privat kanal.

Du får vissa admin rättigheter:
    Kick från kanal.
    Redigera information om kanalen tex lösenord, rubrik, information.
    Dela ut behörigheter.

Ge dina vänner admin behörighet:
    Det finns 2 varianter här hjälpadmin och Kick only.
    Kick only: Kicka från kanalen.
    Hjälpadmin: Har samma behörigheter som dig själv men kan inte dela ut behörigheter.

FAQ

Hur får jag admin i min kanal?

Efter att jag skapat din kanal kommer jag skicka ett PM till dig här på hemsidan med en behörighetskod.
    Nyckeln är personlig och kan endast användas 1 gång sedan är den förbrukad.
    Kopiera koden och starta din TS klient gå in på menyn “Permissions/Use Prevelege Key” klistra in nyckeln och bekräfta med ok nu ska du ha admin i din kanal.

Hur ger jag admin till mina vänner?

Starta din TS klient gå till din kanal (din vän måste också vara i kanalen) högerklicka på vännen och välj “Set Channel Group” och välj antingen “Channeladmin Kick Only” eller “Chaneladmin Basic Helpadmin” beroende på vilken behörighet du vill ge.

Min kanal hamnar långt ner i kanalträdet kan jag få det flyttat högre upp eller i anslutning till min väns kanal?

Nej du kan inte få din kanal flyttad.
    För att det ska finnas en rimlig chans för besökare att hitta till allas privata kanaler på ett smidigt sätt så har vi numrerat kanalerna och då kan vi inte flytta in din kanal mellan dom andra kanalerna.
    Enda möjligheten är om du får medgivande till att lägga din kanal som en subkanal till någon annans privata kanal.
    Alternativt om du upptäcker att någon kanal försvunnit och kan isf få den platsen om inte någon annan hinner före.

/SilverHart

• Detta ämne redigerades för 4 månader, 3 veckor sedan av SilverHart.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hoppa till verktygsfältet